Begoña Iranzo

PhD in Psychology from the University of Valencia (2017). Director of the Master’s Degree in Childhood and Adolescence Psychology at the International University of Valencia. She is a lecturer in the Master’s Degree in Prevention and Psychological Intervention in Behaviour Problems at School and the Degree in Psychology. At the same time, she supervises external work placements and Master’s Final Projects at the aforementioned university. She is authorized to carry out health-related activities by the Spanish Ministry of Health, having worked professionally in this field until 2018. She is also an Ordinary member of the Division of Clinical and Health Psychology (PCyS). Additionally, she has participated in the preparation of three currently approved verification reports.
She is the author and co-author of various articles published in impact journals and has participated in numerous national and international conferences. She has participated as the Senior Research Expert of the University of Valencia in the project awarded by the Provincial Government of Valencia (Generalitat Valenciana) on the “Prevention of suicide and depression in adolescent victims of cyberbullying”. Her research activities focus mainly on the prevention of risk behaviours and psychosocial adjustment in the adolescent population, specifically on the study of bullying, cyberbullying, the impact of information and communication technologies, and on the analysis of the relationships between adolescents and their families.
Contact
Assistant Lecturer
International University of Valencia
Faculty of Educational Sciences.
Calle Pintor Sorolla 21, 46002, Valencia
Academic networks
PUBLICATIONS
Ortega-Barón, J., Buelga, S., Cava, M. J., & Iranzo, B. (2022). Eficacia del programa Prev@ cib 2.0 en cyberbullying, conductas de ayuda y percepción de ayuda del profesor. Revista Electrónica de Investigación en Psicología Educativa, 20(57), 427-448. DOI:10.25115/ejrep.v20i57.6684
Iranzo, B., Buelga, S., Cava, M. J., & Ortega-Barón, J. (2019). Cyberbullying, psychosocial adjustment, and suicidal ideation in adolescence. Psychosocial Intervention, 28(2), 75-81. doi:10.5093/pi2019a5
https://journals.copmadrid.org/pi/art/pi2019a5
Ortega Barón, J., Postigo, J., Iranzo, B., Buelga, S., & Carrascosa, L. (2019). Parental communication and feelings of affiliation in adolescent aggressors and victims of cyberbullying. Social Sciences, 8(1), 3. doi: 10.3390/socsci8010003
https://www.mdpi.com/2076-0760/8/1/3/htm
Iranzo, B., Ortega-Barón, J., Carrascosa, L., & Clemente, A. J. (2019). Ajuste Psicosocial de Adolescentes Agresores a través del Teléfono Móvil y de Internet. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(1), 79-92.
http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/1387
Carrascosa, L., Clemente, A. J., Iranzo, B., & Ortega-Barón, J. (2019). Relaciones entre las Actitudes sexistas, la Comunicación Familiar y la Agresión hacia los iguales. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(1), 201-208.
http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/1432
Clemente, a. J., Carrascosa, L., & Ortega-Barón, J., & Iranzo, B. (2019). Cyberbullying: Diferencias en Función del Sexo y Curso Académico. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(2), 585-594.
http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/1642
Ortega-Barón, J., Iranzo, B., Carrascosa, L., & Clemente, A. J. (2019). Satisfacción con la vida, sintomatología depresiva y soledad en víctimas de Cyberbullying. International Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 1(4), 355-362.
http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/1609
Villanueva, V. J., Gómez-Martínez,S., Iranzo, B., Serrano, S., Aguilar, J., Grau-Alberola, E., & Alapont, M. L. (2019). ¿Existen diferencias en función del sexo en el uso problemático de Internet en adolescentes? Informació Psicológica, 117 (47-57)
DOI: dx.medra.org/10.14635/IPSIC.2019.117.4
Buelga, S., Iranzo, B., Cava, M. J., & Torralba, E. (2015). Psychological profile of adolescent cyberbullying aggressors. International Journal of Social Psychology, 30(2) ,382-406. doi:10.1080/21711976.2015.1016754
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/21711976.2015.1016754?journalCode=rrps20
Villanueva, V.J., Aguilar, J., Alapont, M.L., Iranzo, B. y Gómez-Martínez, S. (2019) . Estudio del uso de las tecnologías de la información y comunicación en adolescentes de la provincia de Valencia. Detección de necesidades y evaluación del programa piloto DIP-TIC. Valencia: E-VALUE, Diseño de Proyectos de Sensibilización Social .ISBN: 978-84-09-10222-8 Ir a enlace
Iranzo, B. (2017). Ajuste Psicosocial en Adolescentes Víctimas de Cyberbullying (tesis doctoral). Universidad de Valencia, Valencia, España.
Directoras de tesis: Sofía Buelga Vásquez y María Jesús Cava Caballero
Esta web ha sido cofinanciada por Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER) y por la Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y Universidad, de la Junta de Andalucía, en marco del programa operativo FEDER Andalucía 2014-2020. Objetivo específico 1.2.3. «Fomento y generación de conocimiento frontera y de conocimiento orientado a los retos de la sociedad, desarrollo de tecnologías emergentes») en marco del proyecto de investigación de referencia UPO‐1265142. Porcentaje de cofinanciación FEDER 80%.

© Grupo Lisis, 2024